عصر ایران – محمد علی ایلخانی سرپرست جدید سازمان هواپیمایی کشوری که قبلا مشاور امنیتی حسین خانلری رییس سابق سازمان هواپیمایی کشوری بوده است ، پس از دومین سانحه هوایی روی داده در 2 هفته گذشته طی مصاحبه ای اعلام کرده است که شرکت هواپیمایی " آریا تور " که قبلا مجوز فعالیت آن باطل شده بود ، پیشتر توانسته است با تغییر نام خود به شرکت هواپیمایی " آریا قشم " مجوز فعالیت و پرواز دریافت کند .

صرف نظر از  اینکه چقدر می توان چنین توجیهاتی را باور کرد ، باید توجه داشت که این اظهارات سرپرست جدید سازمان هواپیمایی کشوری خود " عذری بدتر از گناه است " چرا که در صورت صحت این مطلب آقای ایلخانی ، این سوال پیش می آید که آیا مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری تنها با نام شرکت " آریا تور " مشکل داشتند که با تغییر آن از" آریا تور"  به " آریا قشم " بار دیگر مجوز فعالیت و پرواز در آسمان کشور را برای هواپیماهای تحت اجاره این شرکت هوایی صادر کرده اند ؟ 

یا اینکه دلیل لغو مجوز پرواز هواپیماهای این شرکت مسایل دیگری بوده است که طبعا عدم استاندارد هواپیماهای تحت مالکیت یا اجاره این شرکت یکی از عمده ترین آنها بوده است ؟ در این صورت مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری باید توضیح دهند که شرکت آریا تور آیا صرفا تغییر نام داده است یا اینکه در کنار تغییر نام اشکالاتی را که سازمان هواپیمایی کشوری مستند به آنها مجوز پرواز هواپیماهای این شرکت را لغو کرده است را نیز بر طرف کرده است تا بار دیگر بتواند در زمره شرکت های هوایی فعال کشور قرار گیرد ؟

ضمن توجه دادن مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و سرپرست جدید این سازمان به ضرورت پاسخگویی نسبت به این سوال ساده ، باید به چند ابهام  دیگر نیز که روز گذشته جناب آقای ایلخانی سرپرست این سازمان طی مصاحبه ای به آن اشاره کرده اند اشاره داشت .

آقای محمد ایلخانی در مصاحبه خود اعلام داشته اند که از این پس اجاره  هواپیماهای دست دوم شرقی ممنوع بوده و سازمان هواپیمایی کشوری از ورود هواپیماهای دست دوم به ناوگان حمل و نقل هوایی کشور جلوگیری خواهد کرد .

علی رغم اینکه این گفته جناب آقای ایلخانی را باید به فال نیک گرفت باید اشاره داشت که این اظهارات جدید آقای ایلخانی با اظهارات چند روز پیش مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری در تضاد است چرا که :

1- مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه در هفته های اخیر و پس از سقوط هواپیمای توپولف  154 روسی در قزوین که منجر به کشته شدن 168 تن از هموطنانمان شد در مصاحبه ها و اظهار نظرات مختلف و در پاسخ به انتقادات رسانه ها درباره ایمن نبودن هواپیماهای دست دوم روسی بارها تاکید کردند که این هواپیماها ایمن هستند و مشکل ایمنی ندارند . حال پرسش اصلی این است که چه شده است که طی چرخشی 180 در جه ای به یکباره ورود  این نوع هواپیماها به ناوگان حمل و نقل هوایی ممنوع شده است ؟

2- نکته دوم اینکه این ماجرا ، از دو حال خارج نیست: یا اینکه این هواپیماها ایمن هستند یا اینکه نیستند. در صورت ایمن بودن چرا سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری دستور توقف ورود هواپیماهای دست دوم شرقی را صادر کرده است؟ و در صورتی که ایمن نیستند چرا مسئولان در هفته های گذشته بارها در برابر فشار رسانه ها و افکار عمومی گفتند که این هواپیماها مشکل ایمنی ندارند ؟ از سوی دیگر اگر این هواپیماها ایمن نیستند پس چرا بخش اعظمی از آنها هنوز ستون فقرات اصلی پروازهای داخلی و حتی خارجی را به دوش می کشند و چرا فکر اساسی برای جایگزین کردن آنها با هواپیماهای ایمن نشده است ؟

3-سوال  دیگری که باید از مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه پرسید این است که آیا باید دهها شهروند بی گناه قربانی می شدند تا آقایان به این فکر بیا فتند که ناوگان هوایی ما ایمن نیست ؟ چه می شد که مسئولان "علاج واقعه را قبل از وقوع می کردند" و مانع کشته شدن دهها شهروند بی گناه در سوانح زنجیره ای هوایی کشورمان می شدند؟

4- و نکته آخر اینکه آیا باید به اظهارات روز گذشته آقای ایلخانی اطمینان داشت یا اینکه این اظهارات نیز همانند برخی اظهارات مسئولان این حوزه در گذشته ، مشمول مرور زمان خواهد شد و صرفا بیان این سخنان برای تسکین دادن آلام و زخم افکار عمومی جامعه است؟

در گذشته هم بسیاری از قول ها و وعده ها داده شده که متاسفانه به آنها عمل نشده و مسئولان کشور متاسفانه تنها با دستاویز قرار دادن تحریم ها تلاش کرده اند تا با فرافکنی از زیر بار پاسخگویی به خون های ریخته شده در سوانح هوایی طفره بروند .

به راستی مسئول پاسخگویی به خانواده های داغدار کیست ؟ و آیا مسئولان می توانند خدای ناکرده خود را فقط یک لحظه به جای خانواده های داغدار بگذارند و ببینند که درد سختی است که مثلا یک خانواده 4 یا 5 عضو خود را در یک سانحه هوایی قابل پیشگیری از دست بدهد ؟

آیا شهروندان گناه می کنند که سوار هواپیما می شوند و آیا باید شهروندان کشور موقع یک مسافرت تفریحی ،زیارتی یا کاری باید از لحظه خرید بلیط تا انجام سفر و بازگشت به خانه و کاشانه شان در فشار عصبی سوار شدن به هواپیما  باشند ؟!

 



رپورتاژ
انتخاب جراح بینی - بهترین جراح بینی
شناخت کلی از محصولات فلزی و انواع آن
جشن عروسی
همه چیز درباره جراحی زیبایی بینی
حمل نخاله ساختمانی و ضایعات عمرانی
جراحی زیبایی سینه و پروتز
دوربین مداربسته دیجی همکار
جدیدترین تجهیزات تالار
آیا گنج یاب ها شبیه فلزیاب و طلایاب هستند؟ - شرکت فلزیاب تیوا
دوربین مداربسته
چاپ کتاب در یک ماه با هزینه زیر یک میلیون تومان
پاسخ به 7 سوال رایج در مورد عصب کشی دندان
پذیرش مقاله در مجلات معتبر ISI و اسکوپوس
روغن خراطین
تفاوت دینگ با اپلیکیشن‌های تاکسی‌یاب آنلاین
انجام پایان نامه
تاریخچه تغییر سرمربی در تیم استقلال تهران
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟
نمایندگی برندها در ایران

لینک های مفید
آموزش مجازی | تور مسافرتی | خودرو | تور استانبول |

قدرت گرفته از : پانا بلاگ


.: :.